Posiadanie strony internetowej to jedno, drugie zaś, to jej skuteczna promocja, aby jak najwięcej użytkowników internetu stało się klientami naszej firmy. Jednym z ważnych czynników promocji strony, będącym również elementem jej pozycjonowania, jest dostarczenie jej tzw. ruchu czyli zwiększenia ilości wejść na stronę. Każde wejście na naszą stronę internetową to jej nowy czytelnik lub potencjalny klient, dlatego należy zadbać o to, aby interesantów było jak najwięcej.
Bardzo dobrą metodą na zwiększenie ruchu na stronie są konta na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Google+ Tweeter i inne.
Skupiają one miliony użytkowników zainteresowanych różną tematykę przez co powodują, że znalezienie naszej oferty poprzez portal społecznościowy staje się bardzo prawdopodobne. Naszym zadaniem jest takie pokierowanie internautą, aby z portalu społecznościowego trafił bezpośrednio na naszą stronę internetową.
Regularne publikowanie treści na portalach społecznościowych ma swoje odzwierciedlenie w ilości wejść na naszą stronę.