Zamawiając wykonanie strony internetowej stajesz przed koniecznością określenia szczegółów, takich jak wybór kolorystyki, rozmiar strony czy rodzaj bannerów reklamowych.
Jeśli działalność, którą prowadzisz, daleka jest od zagadnień informatycznych poniższe informacje pomogą Ci odnaleźć się w gąszczu terminów z zakresu projektowania i tworzenia stron internetowych.
– zbierz materiały, które chcesz opublikować w Internecie
– opracuj treści podstron
– wykonaj zdjęcia ilustrujące prowadzoną działalność
– opracuj hasło reklamowe, slogan
– podejmij decyzję o tym, czy będziesz stronę aktualizował sam, czy zlecisz to firmie informatycznej
Internet stał się obecnie narzędziem komunikacji, gdyż stwarza wręcz nieograniczone możliwości nawiązywania kontaktów oraz wysyłania informacji w bardzo krótkim czasie. Odległość nie stanowi już dla nas problemu. Kontaktowanie się z ludźmi z całego świata stało się nie tylko możliwe ale łatwe i przyjemne.
W obecnej chwili nikt już nie myśli, że posiadanie swojego miejsca w wirtualnej przestrzeni to luksus a wręcz stało się to koniecznością. Codziennie miliony użytkowników – potencjalnych klientów, przeszukuje Internet w poszukiwaniu informacji. Posiadanie własnej, profesjonalnie wykonanej strony internetowej, prezentującej w ciekawy i oryginalny sposób ofertę firmy, pozwala zwiększyć szanse na nowe kontakty handlowe, a tym samym powiększyć dochody firmy. Czy Państwu nie zdarzyło się szukać przeglądając strony internetowe – usługodawcy, adresu firmy, kontaktu, sklepu…?
Trzeba jednak pamiętać, aby strona internetowa była poprawnie stworzona, zgodnie ze wszystkimi standardami, w sposób przyjazny wyszukiwarkom.
W taki właśnie sposób projektuje strony firma KabeoNet.
Wybór rozmiaru strony napewno uzależniony jest od ilosci materiałów jakie chcielibyśmy prezentować, ale nie jest to jedyny wyznacznik. Jako, że stronę tworzymy nie dla siebie, ale dla szerokiego grona użytkowników sieci, musimy uwzględnić rozdzielczość monitorów, w jakich nasza strona będzie przeglądana. Wybranie strony zbyt szerokiej spowoduje pojawienie się paska przewijania w poziomie, co jest niewątpliwie bardzo niewygodne. Obecnie wzrasta ilość użytkowników monitorów o rozdzielczości 1280×1024, ale ciagle ponad połowa internautów korzysta z monitorów o rozdzielczości 1024×768. Wychodząc naprzeciw tak dużej grupie, warto wybrać stronę dopasowaną do tej rozdzielczości. Bezpieczną szerokością strony będzie zatem ok.1000-1004 px.
Wybierając kolory na naszą stronę nie możemy kierować się jedynie swoim gustem, czy upodobaniem do pewnych barw. Kolorystyka strony powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy. Punktem wyjścia do wyboru koloru strony może być np. kolorystyka logo, bądź kolory reprezentatywne dla danego rodzaju działalności. Najlepiej jest jeśli na stronie znajdują się 2-3 kolory podstawowe z zachowaniem zasady kontrastu. Przy specyfikacji strony wystarczy więc dołączyć logo lub 1-2 kolory, a dobór pozostałych barw zlecić grafikowi.
Domena jest to część adresu strony internetowej występująca po “www”. Domena jest unikatową nazwą Twojej firmy w internecie. Jest reklamą, którą widzą miliony użytkowników. W nazwie domeny warto więc wpisać nazwę firmy ale również słowo kluczowe, reprezentatywne dla prowadzonej działalności, które ma dużą wartość pozycjonującą dla witryny np. dla salony fryzjerskiego Szyk może być to nazwa ” fryzjer-szyk.pl”. Posiadanie domeny i strony www jest elementem wspierającym działalność.
Pierwszym etapem jest rejestracja domeny, następnie należy odnowić ją na kolejne lata (wnieść opłatę).
Mianem hostingu określa się udostępnienie przez dostawcę usług internetowych serwera wirtualnego i pocztowego. Dzięki temu możemy swoją stronę umieścić w Internecie. Podstawowym parametrem konta na serwerze jest jego pojemność. Na firmową stronę www oraz na kilka kont e-mail w zupełności wystarczy 200-300 MB. Jeśli Twoja strona będzie zawierać dużo grafiki będzie to około 500 MB. Utrzymanie strony na serwerze jest płatne.